EL-ATV
Teknik
Klee
EL system
Løbende status
Omkostninger

Albums:
Quadbike

 
EL system

2011

Jeg planlægger at bruge delene fra DeWALT 18V AKU værktøjer.


Jeg har skaffet et stk. defekt AKU lader, som jeg kan bruge til batteriholderen. Der skulle godt nok lidt lode arbejde og andre modificationer for at få ladeprintet deaktiveret - men nu virker det.

Således kan selv en 6årig skifte batteri. Lade og selv kører - så slipper jeg for det :)

Batteri m.m. planlægger jeg at monterer i benzin dunken - den bruges jo ikke mere.

Selve styringen bliver på sigt lagt om til en DC Motor styring - men indtil bliver det det gamle start motor relæ forbundet til den originale startknap (Så er der også dødmands knap på)

Så på den helt lange bane, er tanken der kommer fjernbetjening på - så den kan fjernstyrres :) hæ hæ
 
 
2013 - Ny plan
 
Grundet mekaniske udfordringer og mangel på dele over tid, skiftede jeg taktik.
 
DC motor styring, med hastighedsregulering og reverse funktion:
http://www.motiondynamics.com.au/12v-36v-dc-speed-control-bi-directional-75a-or-100a-pcb-model.html
 
Der var endda mulighed for at tilkøbe en tommelfingerspeeder. Så nu er den monteret med speeder og bak funktion ved enkelt trykknap.
 
To stk 12 V golfvognbatterier er indkøbt, sammen med en 24 volt lader. Nye stik monteret på ledninger så det nu er nemmere at skifte mellem lader og ATV.
 
Første længere kørertur var den 30/6/2013 - der var strøm til mindst en times blandet kørsel på asfalt. Hvordan den lige ter sig på græs og andet materiale er ikke prøvet endnu.
 
Ved brug af golfvognbatterier røg ideen med knægten selv kan skiftebatterier, men hvad så har vi lidt styr på hvornår han kører :)
 
Fjernstyringsplanen er stadig en del af det....